Thoughts for Food

Tre måder at styrke din virksomheds digitale profil på

0

De fleste erhvervsdrivende i dagens Danmark har efterhånden fået øjenene op for værdien i god digital markedsføring og en stærk digital profil. Hvis man som erhvervsdrivende har god digital synlighed og på en stilren facon kan skille sig ud fra sine konkurrenter, så er der også utroligt mange potentielle kunder at hente på internettet.

Internettet (og spillereglerne på selvsamme) ændrer sig dog i en sådan hast at det ikke altid er lige til at vide hvad der er ‘det nye’, hvad der lige har været ‘in’ og hvad der allerede er en udbrændt trend. For at være en ægte teknologisk frontløber handler det i høj grad også om at have fingeren på den digitale puls og følge nøje med i udviklingen – for god differentiering er nøgleordet når det kommer til at skabe indtryk hos dine kunder som de vil huske. 

Og til netop det findes der et par skudsikre måder at holde dine kunder på din hjemmeside, skabe indtryk der holder og øge dvæletiden – en god ting i SEO-øjemed. Nedenstående tre ting er i høj grad med til at øge det indtryk dit erhverv sætter hos jeres digitale gæster.

1. Videomateriale

“Et billede siger mere end tusinde ord”, så må video være et ocean – og findes der et smukkere ocean end et der er klistret til med dit brand og dets produkter? 

Video er på kort tid, højest sandsynligt på grund af udviklingen i mobilteknologi, blevet til en af de mest fortrukne former for markedsføring – og virksomheder der ikke indtænker dette i deres markedsføring og branding af dem selv kommer til at sakke bagud på sigt.
Det video kan, som tekst ikke kan, er at formidle meget svære og normaltvist teksttunge forklaringer på en spiselig facon – og hvis det interesserer din bruger, så bliver de også siddende på din side hele videoen igennem, og det er godt for din SEO.

2. 3D Rundvisninger

Er en relativt ny spiller på det digitale marked. Selvom 3D rundvisninger har eksisteret i nogle år er det først nyligt at teknologien er blevet så optimeret at det kan bruges i markedsføringsøjemed.

3D rundvisninger er lige så meget et værktøj for digitale gæster som det er et led i markedsføringen. Driver du eksempelvis et konferencehotel vil din potentielle kursist kunne tage en virtuel gåtur i lokalerne før de booker – noget der sparer dem, dig og mødebookeren tid i sidste ende.

Det som interaktive elementer kan på hjemmesider, er at de kan få den digitale gæst til at bruge meget længere tid på en side end de ellers havde gjort, fordi de bliver aktiveret, stimuleret og selv kan skabe deres oplevelse. 

3. Dronebillede- og video

Uanset størrelsen på virksomheden, så hjælper det ofte ens kunder en hel del at kunne få lidt overblik på virksomheden – eksempelvis med dronebillede- og video. Ved at inkorporere et par dronebilleder på siden skaber du et ekstra lag og et overblik, som din digitale gæst ellers ikke ville kunne have haft – og det er med til at skabe indtryk der er sværere at glemme end andre.

Nu til dags er droner blevet fast inventar i mange forskellige erhverv, og derfor også mere normale – det ændrer dog ikke på at de er kommet for at blive og derfor også bør være noget alle digitalt ambitiøse virksomheder indtænker på deres hjemmeside. 

Skriv en kommentar

Din mailadresse bliver ikke offentliggjort.